Hytale Yaratık Sesleri Oluşturma

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

HytaleTurkiye

Site Yöneticisi
Katılım
15 Ara 2018
Mesajlar
36
Tepki puanı
14

blog_cover_5cba00dc744ad700108c4e16_april_19_creature_sounds_header.jpg


Bu blog yazısında, Hytale sfx tasarımcısı Kieran Fitzpatrick'in oyun için nasıl ses efektleri yaptığını göreceğiz. Bu süreci göstermek için, 1. bölge deniz yaratıklarından birine daha yakından bakacağız: bataklıkta yaşayan Fen Stalker.

5cba00dc744ad700108c4e18_swamp_key_art.jpg


Bunun gibi sanat, bir yaratığın görünüşünü, hareket tarzını ve oyundaki rolünü bildirmeye yardımcı olur - ve bu faktörlerin her biri, sesin nasıl görünebileceğini belirlemeye yardımcı olur.

Kieran, "Ses efekti tasarımının işi, konsept sanatını veya oyun içi bir modeli alıp hayata geçirmektir" diyor. "Takımın geri kalanının çalışmalarını yapmak ve bir ses vermek."

Kieran, “Konsept sanatına bakmak, karakterin boyutunu, neyi yaptıklarını ve güçlü bir karakter mi yoksa zayıf bir karakter mi olacaklarını bulmamın en hızlı yoludur” diyor. “Bu, sonik imzalarının ne olduğunu seçmeme izin veriyor.”

5cba00dc744ad700108c4e17_fen_stalker.jpg


Kieran, “Fen Stalker'ın kabarcıklı hissetmesini istedim” diyor. "Sualtında veya sıvıyla dolu gibi."

Bu etkiyi elde etmek, bazı şaşırtıcı ses kaynaklarından çizim yapmak anlamına gelir. Kieran'ın kendi sesine ek olarak, Fen Stalker sesi papağan squawk'larını bir zebranın utanç sesiyle birleştirerek oluşturulur.

Kieran, “Yakalamaya çalıştığımız sonik unsuru bulmaya çalışacağım büyük bir hayvan kayıtları kitaplığım var” diyor. “Zebra'nın, çok sık duymadığınız, başka bir dünyaya ait bir sesi olduğu ortaya çıktı.”

Bu kaynak malzemenin tümü daha sonra bir ses iş istasyonunda işlenir - örneğin Fen Stalker'ın alarm sesi, sekiz farklı klipten oluşur.

5cba00db744ad700108c4e15_sound_design_process.jpg



Kieran, “Kendi sesime gelince, olabildiğince çok katman elde etmek ve bunları birlikte biriktirebileceğim daha kısa klipler halinde kesmek istiyorum” diye açıklıyor Kieran. "Bir boğaz gıcırdayan sesi alıp, sesleri patlatmak ve tıklatmakla karıştırmak. Kullandığım başka bir hile, bir ses parçasının dalga biçimini alacağım - örneğin haşhaş veya tıklatma - ve bu dalga biçimini başka bir şekil vermek için kullanacağım Biri, papağan squawk gibi. "

Kuş aramaları özellikle bu geçiş tekniğine iyi gelir ve bir insan sesiyle birleştirildiğinde şaşırtıcı sonuçlar elde edilebilir. Kieran, "Çok kullandığım başka bir etki ise perde değiştirmek." “Ben işleri hızlandıracağım ve yavaşlatacağım ya da tersine çevireceğim - bunu çok kendi sesimle yapıyorum. Fazlasıyla efektleri çok fazla, kabarcıklı, ses çıkarmaya yardım etmek için kullanacağım.”

İşte sonuç - oyuncunun varlığına tepki gösteren bir Fen Stalker. Kulaklığınızı alın veya sesini açın!



Bu, bölge 1'in bataklıklarını keşfederken duyabileceğiniz bir ses - kaçmaya ya da kavga etmeye hazır bir işaret. Kieran, “Her animasyon için birden fazla varyasyon yapacağım, bu yüzden her zaman aynı sesi duymuyoruz” diyor. “Tüm bu kaynak materyali alıyorum ve gereken tüm sesler arasında tutarlı olmasını sağlamaya çalışırken farklı şekillerde işlerim.”

Bir yaratığın sonik profili sabitlendiğinde, diğer olaylara ve animasyonlara eşlik etmek için daha fazla ses efekti yaratılır. İşte bir Fen Stalker'ı savaşa götürürseniz duyabilecekleriniz:



Kieran, “Benim için günlük bir meydan okuma, tehdit dolu olması gereken yaratıkları tam korku oyununa girmeden yoldan çıkarmaya çalışıyor” diyor. “Dolu bir çizgi çizmeden neyin sevimli olması gerektiğini söylemeye çalışırken. Tüm dünyada tutarlılığı korumak - bir karaktere bakmak ve izolasyonda nasıl ses çıkardıklarını bulmak değil, Hytale'de nasıl ses çıkardıklarını bulmak. Orbis'te yaşadığı gibi görünmesini sağlarken bir yaratığa götürebilirim. "

İşte bir bilgisayar yaratığı örneği - kalemi etrafında çalışan bir tavuk. Bu ses efekti, hışırdayan tüylerin izlenimini sağlamak için mikrofonun önünde çırpılan kıyafetlerin sesi ile birlikte gerçek bir tavuk numuneleri kullanılarak oluşturulmuştur.



İşte bir başka, sürüngen örneği - bir ağaçtan aşağı sıçrayan bir örümcek!



Sevimli mi yoksa korkunç mu? Karar vermek size kalmış - tabii ki, örümcekler keşfederken karşılaşabileceğiniz en kötü şey değil ...



İşte bir Paletli için uyarı efekti. Bu gönderideki tüm oyun varlıklarının devam eden çalışmaları temsil ettiğini ve oyunda çalışmaya devam ettikçe ayrıntıların değişebileceğini unutmayın!

Bir yaratık için doğru sese ulaşmak, Hytale'ın oyun içi araçlarıyla daha da kolaylaştırıldı. Kieran, “Oynarken, oyundan çıkmak zorunda kalmadan sesi değiştirebilirsin” diye açıklıyor. "Dosyayı değiştirebilir, ses seviyesini veya aralığını değiştirebilir, sesleri döndürebilir ve çalabilecekleri süreyi sınırlandırabilirsiniz. Yeni sesler uygularken sürekli kullandığım birçok özellik var - yeni olanları test etmek gerçekten kolay Çalınırken onu dinlemenin nasıl bir his olduğunu bulmak için üzerinde çalışıyorum.

Hytale başladığında, bu aynı araçlar modderlerin kullanımına sunulacak. Oyun sesinin özelleştirilmesinin Hytale’in diğer yönlerini değiştirmenin kadar kolay olduğundan emin olmak istiyoruz, böylece içerik oluşturucular kendi ses efektlerini tasarlamada elini deneyebilirler!
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: StrongBoy
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...