Haber Hytale Dünya Oluşturucusuna Giriş

HytaleTurkiye

Orbis Kaşifi
Site Yöneticisi
G. Moderatör
Moderatör
Editör
Katılım
15 Ara 2018
Mesajlar
32
Tepki puanı
10
Puanları
35


Bugün Hytale'nin dünya üretim sistemine ilk bakışta bakacağız: macera modunda ilerledikçe keşfedeceğiniz her alanı destekleyen teknoloji. Beklediğiniz gibi, örtecek çok şey var - öyleyse başlayalım!

İlk önce, kısa bir not: worldgen'e odaklanmak ve bozulmalardan kaçınmak için aşağıdaki ekran görüntülerinin çoğunda yaratıkları ve düşmanları etkisiz hale getirdik.


ORBİS DÜNYASI

Bu konsept sanat eseri, Hytale'nin gelişimi başladığında ürettiğimiz ilk eserlerden biri. Bu, Hytale'nin hikayesinin büyük bir kısmının gerçekleştiği Orbis gezegenini oluşturan bölgelerin dördünü gösteriyor.

Gördüğünüz gibi her bölge benzersiz. Dünya üretim sistemimiz, her biri için farklı kurallardan yararlanmaktadır ve her birinin kendi biyomları vardır. Yakından bakarsanız, yeraltı topografyasının bölge 1'in sarım mağaralarından ve zindanlarından bölge 4'ün yeraltı ormanlarına nasıl değiştiğini anlayacaksınız!


BÖLGE OLUŞTURMA


İşte, bölgeye dayalı bir worldgen'in hareket halindeki örneği. Birkaç farklı biyomdan oluşan, bölge 1'in yukarıdan aşağıya bir manzarasına bakıyorsunuz: ormanlar, göller, tepeler, dağ geçitleri ve daha fazlası. Worldgen sistemimiz, bunları havuzlar ve kayalık patikalar gibi topografik özellikler ile birlikte sorunsuz bir şekilde birbirine bağlar. Ayrıca bir avuç ilgi çekici noktası da görebilirsiniz.



Her bölgenin mobilyalar, NPC yarışları, yaratıklar ve yaratıklar, bitki yaşamı, hava durumu ve jeoloji dahil olmak üzere kendine özgü blokları ve farklı içerikleri vardır. Borea'daki bir mağarayı keşfetmek, Emerald Grove'daki bir mağarayı keşfetmekten çok farklı olacaktır!




KIYI ALANLARI VE DERİN OKYANUS



Bölgeler de kıyı şeridi için spesifik biyomlar dahil olmak üzere farklı kıyı özelliklerine sahiptir. Yukarıda 3. bölgede dağlık bir sahil göreceksiniz, 2. bölgede ise kumları görebilirsiniz.



Bu eşsiz worldgen elementler su altında devam eder, sırların altında, dalgaların altına girecek kadar cesur olup olmadığınızı öğrenir.


Ancak hepsi bu kadar değil! Karadan yeterince uzaklaşın ve okyanus rafıyla karşılaşın: her bölgenin kenarında derin okyanusa açılan ani bir düşüş. Derin okyanus, etkili bir şekilde tek başına bir bölgedir: zorlu kaşiflerin keşfetmesi için birçok tehlikeyi - ve ödülü - tutar. Derinliklerde hayatta kalmak için dikkatlice hazırlanmanız gerekir!



Okyanusların ötesinde sonsuz topraklar bulunur. Hytale'nin hikayesi sizi o kadar uzağa götürmeyecek, ancak bizim dünya teknolojimiz dünyanın her zaman ötesinde bulabileceğiniz bir şey olmasını sağlayacak.

Mağaralar ve Zindanlar


Dünya kuşağı, mağaralar ve zindanlar dahil yeraltı bölgelerine de uygulanır. Bunlar her bölgede farklı oynayacak olsa da, her birini yöneten birkaç evrensel ilke var.



Mağaralar, karşılaşılacak sır ve yaratıklarla doludur ve önemli bir kaynak kaynağı olacaktır. Bölgeden bölgeye farklılık gösteren kurallara dayanarak tamamen usule göre üretilirler.

Zindanlar biraz farklı. Bunlar, genellikle “Final Oda” sında sonuçlanan, dünya ekibimizin belirlediği zorluklar ve özel ödüller sunan, geçiş yollarını birbirine bağlayan birçok oda ve karşılaşmadan oluşur.




Prefabrikler



Zindanlar, prefabrik içeriğin Hytale’nin dünya nesline nasıl dahil edildiğinin sadece bir örneği. Binlerce prefabrik ürettik - şimdiye kadar 3.785! Ağaçlar ve kaya yüzleri gibi çevresel özelliklerden kalıntılara, binalara ve özel karşılaşmalara kadar uzanıyorlar. Bunlar dünya genelinde rastgele dağıtılır ve bazen yalnızca bir kez görünür, ancak elle tasarlanmış zorluklar, amaçlar ve ödüller içerebilir.




Her bir prefabrik özel yapımdır ve belirli bir içerik parçası için bir plana eşdeğerdir. Görsel tasarımlarına ek olarak, kendilerine ait tetikleyicileri ve olayları da ekleyebilirler.

PORTAL ZİNDANLAR



Yukarıda belirli bir prefabrik için konsept sanatını görebilirsiniz: bir portal zindana giriş. Birini açmak için gerekli kriterleri karşıladığınızda, kendi kuralları ve arazileri ile elle tasarlanmış bir karşılaşmaya gireceksiniz. Diğer yeteneklerinizi kullanarak engellerin üstesinden gelmek için size meydan okuyan bu portal zindanları içinde hangi blokları kırabileceğinizle sınırlı kalacaksınız.

Onları nerede bulduğuna bağlı olarak, portal girişleri çeşitli şekillerde olabilir:




Diğer tarafta bulduklarınız büyük ölçüde değişecektir. İşte ilk portal zindanda bir bakış - Gaia Tapınağı - bileşen parçalarından biri olan Elementlerin Bahçesi.





MUTLU KÜÇÜK KAZALAR



Artık eşsiz bölgelerden elle tasarlanmış zindanlara kadar Hytale’de dünya neslini yöneten geniş ilkeler hakkında bir fikriniz var. Bunların hepsi bir dizi kural tarafından yönetilir ve en çok tercih edilen çevresel özelliklerden bazıları birbiriyle çelişen iki kural kümesi çarpıştığında ortaya çıkar. Bu küçük kazaları diyoruz: belirli bir bölge için belirlediğimiz prensiplerin şaşırtıcı şekillerde birleştiği anlar.



Dağlara ve zindanlara geçip, bir yarın tarafından bölünmüş zindanları keşfettik. Bataklık arazisi bir dağın yarısına kadar sürünebilir ya da sadece içinde derin bir şekilde kaybolan bir mayını keşfetmek için bir mağara keşfediyor olabilirsiniz. Bu küçük dokunuşlar, her dünyanın - ve oradaki maceraların - gerçekten farklı hissetmelerini sağlıyor.



Dahası, yarattığımız tüm dünya nesil sistemleri içerik yaratıcıları tarafından tamamen özelleştirilebilir olacak. Konfigürasyon dosyaları üzerinden worldgen kurallarını düzenleyebilir - veya kendi kurallarınızı yazabilirsiniz. Ayrıca, ani portal zindanlar dahil olmak üzere kendi prefabrik ve zindanlarınızı inşa edebilir ve paylaşabilirsiniz. Kendi bloklarınızı, ortamlarınızı ve hatta NPC'lerinizi oluşturabilir ve yapılandırabilirsiniz. Tüm bu seçeneklerin bir araya getirilmesi, içerik yaratıcılarına kendi biyomlarını, bölgelerini ve nihayetinde dünyaları yaratma gücü verir!
 
Son düzenleme:
Üst