Hytale Model Yaratıcısına Yakından Bakış

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

HytaleTurkiye

Site Yöneticisi
Katılım
15 Ara 2018
Mesajlar
36
Tepki puanı
14
blog_cover_5c42380f360f370012c6de63_hmm_blog_header_2.jpg


Bu yazıda, Hytale ile birlikte gelen tarayıcı ve uygulama tabanlı modelleme, tekstüre etme ve animasyon araç seti olan Hytale Model Maker'ı daha yakından inceleyeceğiz. Bunu zaten duyuru fragmanında görmüş veya oyun sayfasında okumuş olabilirsiniz, ancak bu araçların içerik oluşturucular için ne anlama geldiğine biraz daha derine dalma zamanı geldi.

Öncelikle, Hytale Model Maker'ın tarihini, onu yapan insanlardan öğrenelim.


HYTALE MODEL MAKER'IN HİKAYESİ

"2011'de CraftStudio adlı bir yazılım üzerinde çalışmaya başladım" diyor Nicolas ve Bilou Gauthier'in yanında Hytale Model Maker'ın geliştirilmesine öncülük eden Élisée Maurer. “Fikir, oyunculara kendi oyunlarını yapmak için gerçekten basit araçlar sunarak oyun yapımını demokratikleştirmeye çalışmaktı - ve aynı zamanda eğlenceli hale getirmek, bir oyun gibi hale getirmek, gerçek zamanlı işbirliği yaparak.”

“İşte Bilou ile böyle tanıştım” Élisée devam ediyor. “CraftStudio'yı satın alan ve onunla oynayan ilk insanlardan biriydi. Sonra birlikte bir sürü oyun sıkışması yaptık ve bir noktada belki biraz daha modüler bir şey yapabileceğimizi düşündüm, daha ileri gidebilirdi - ve eğer Web'de çalıştı, bu harika olurdu. "

Élisée ve Bilou bu yeni proje üzerinde çalışmaya başladıklarında, Hytale ekibinin CraftStudio'nın modelleme aracını kullandığını fark ettiler. Élisée, "Sadece CraftStudio'nın model editörüyle çalışmaya başlamışlardı çünkü eşsiz bir görsel tarzı vardı ve yapmak istediklerini eşleştirdiler" diyor. “Ancak yazılımın yapabilecekleriyle sınırlı kaldılar.”

Çözüm, Élisée ve Bilou'yu takıma koymak ve Hytale'ın gelişimine yardımcı olacak yeni yazılımlar oluşturmaktı. Artık oyunda gördüğünüz tüm öğeleri, yaratıkları ve animasyonları oluşturmak için kullandığımız araç takımı haline geldi - ve Hytale başladığında, kendinizinkini oluşturmak için kullanabileceksiniz.


PEKİ NE İŞE YARIYOR?

Hytale Model Maker, içerik yaratıcılarına ileri seviye 3D yazılımlarını öğrenmek zorunda kalmadan yeni oyun varlıkları oluşturma gücü verir. Güçlü ama girişe engel teşkil eden araçları sağlamak bizim için önemliydi. Hytale için bir şeyler yapmaya başlamak istediğinize karar verirseniz, yapmanız için ihtiyacınız olan her şeyi size sağlamayı planlıyoruz. Model oluşturmadan tekstüre ve canlandırmaya, hepsi bir ekranda sunulur.

Kullanıcılar mevcut Hytale varlıklarına hızlıca erişebilir ve bunları düzenleyebilir veya kendi tasarımlarını sıfırdan oluşturabilir. Bu yapıldığında, verme işlemi kolaydır ve işinizi oyuna yansıyan hemen görmenize olanak sağlar. Élisée “Yaptığın şey oyuna tam olarak uyuyor” diyor. “Harici bir 3B bina aracıyla çalışıyoruz ve neyin ithal edilip ihraç edilebileceği konusunda birçok kısıtlamamız var. Sadece ihtiyacınız olanı sağlarız.”



BİNALAR VE PLANLARLA BİNALAR

Hytale Model Maker'ın modelleme sistemi cuboids ve düz uçaklar kullanır. Bu, model yapmanın erişilebilir kalmasını ve tutarlı bir görsel stil sağlamasını sağlarken bloklarla mümkün olandan daha sofistike tasarımlara izin verir.

Elisée “Başlamak çok kolay çünkü temel olarak sadece kutular var” diyor. “Sadece bazı kutular oluşturabilir ve onları yeniden boyutlandırabilirsiniz.”
Ekran görüntülerimizde ve fragmanlarımızda görebileceğiniz her yaratık, karakter ve eşya, kutular ve uçaklar kullanılarak yaratıldı. Göstermek için, işte sanatçı Thomas 'Xael' Frick’in yeni bir kılıç yaratma zamanı geldi:




Bu videoda, Xael, modeli hızlı bir şekilde dokulamak için Hytale Model Maker'ın boyama aracını ve ardından ince detayları doldurmak için Photoshop'u kullanarak. HMM, doğrudan modellerinizi boyamanıza olanak tanır, ancak isterseniz, diğer sanat araçlarından doku çalışması alma seçeneğiniz vardır.

ANİMASYON ALMA

Modeli oluşturduktan ve dokunduktan sonra, bir kılıç gibi statik bir nesne hemen Hytale'a dışa aktarmaya hazırdır. Yaratıklar onları hayata geçirmek için biraz daha fazla çalışma gerektirir ve bu da Hytale Model Maker'ın animasyon paketinin geldiği yer.

Bu örnekte, animatör Charlie 'NinjaCharlieT' Tran'in Hytale'nın zombileri için yeni bir koşu animasyonu oluşturmasını izleyeceğiz:



2000% Hız - toplam 20 dakikalık çalışma!

MODÜLER ÖZELLİKLER

Hytale'deki karakterler modülerdir ve Hytale Model Maker, bir modelin veya animasyonun uygulanmış farklı eklerle nasıl görünebileceğini hızlı bir şekilde önizlemenizi sağlar. Şimdi zombimize bir göz atalım - bu sefer, modeli farklı teçhizatlı, hatta süslü yeni saç kesimi ile ne kadar çabuk ve kolayca önizleyebileceğimizi göstermek için birkaç ek uygulayacağız.

Bu s modülerlik ’kavramını NPC’ler hakkında duyuru günkü makalemizden hatırlayabilirsiniz. Hytale Model Maker'ın karakter öğelerini hızlı bir şekilde değiştirme yeteneği, birçok yeni NPC varyantı denememize olanak tanır - ve Hytale’ın modderlerinin de aynısını yapmasını sağlar!




KOMPLE İŞBİRLİĞİ

Hytale Model Maker'ın her yönü işbirlikçidir - Google Dokümanlar'ı hayal edin, ancak oyunun varlık yaratması için. Bu, bir modderin yeni bir model üzerinde çalışabileceği, bir başkasının dokuyu çizdiği ve bir başkasının canlandırmaya başladığı anlamına gelir - hepsi gerçek zamanlı. Modder ekipleri, projeleri için ortak bir merkezi depo oluşturabilir ve yeni yaratıcıları katılmaya davet edebilir.

Élisée, “Paylaşılan bir çalışma alanına sahip olmak güzel, çünkü her zaman her şeyin en son sürümüyle çalışıyorsunuz” diyor. “Bazı sorularınız olduğunda veya farklı bir sanatçıyla bir şeyi kontrol etmek istediğinizde, onlara bir model yüklemelerini söyleyebilirsiniz ve çalışmanızı önizleyebilir veya hatta değiştirebilirler.”




Bu klipte, Xael ve Élisée aynı yaratık üzerinde aynı anda çalışıyorlar - bir corgi! Élisée bir animasyonu ayarlarken, Xael corgi’nin gözlerini ve burnunu boyar. Xael'in değişikliklerinin, yaratığın tamamen farklı bir yönü üzerinde çalışsa bile Élisée’nin görüşüne göre nasıl göründüğüne dikkat edin.
Hytale Model Maker’ın işbirliği özellikleri, deneyimli içerik oluşturucuların uzmanlıklarını yeni gelenlerle paylaşmalarını kolaylaştırıyor - yeni oyun geliştiricilerin birlikte çalışarak.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...